zaterdag 7 juni 2014

welkom Megan

Vanochtend gekeken of Tessa naast de fiets kon. Ze besnuffelde de fiets en de springer waaraan ze gezet was geruime tijd maar liet zich toen braaf naast dat rare ding meenemen en na een 20 tal meters liep ze prachtig lichtvoetig mee. Op de landweg wilde ze echter steeds de kant in duiken om te snuffelen en tja dat kan niet. Niet te ver gegaan want daar heeft ze de conditie nog niet voor en de dikte eelt waarschijnlijk ook niet plus dat we nu onder bomen reden maar terug meer in de zon en het warmde vandaag snel op. Op de terugweg was ze afgeleid door de koeien maar toen inene liep ze weer super mee. Ze heeft prachtig gangwerk en als ze maar goed beweegt dan wordt het straks een prachtige hond. Tessa is een hond die dingen snel oppikt.
Nog in huis en tuin gerommeld en toen was Megan er al.
Best spannend natuurlijk om inene in zo een grote roedel te komen. Mijn kleintjes zijn makkelijk met kennis maken en lopen snel ook weer weg.
Megan is gelukkig rustig maar opvanghonden Tino en Rizas kunnen nog even onaardig doen omdat ze moeten wennen of onzeker zijn. Op het filmpje zie je Rizas ook even rot doen maar Megan doet kop laag en draait weg om te laten zien dat ze geen kwaad in de zin heeft en Rizas bedaart. Ook zie je Megan staren voorbij wat achter de boom is want ze kijkt naar Tino die dan de opening van het weitje blokkeert maar beide honden zullen in een dag wel bijdraaien. Sereno heeft meest pas de 2e dag dat ie onaardig doet maar daarna is ook alles weer okay in de roedel. Megan lijkt het hier gelukkig wel naar haar zin te hebben. Megan loopt lekker goed mee en gaat er gewoon lekker binnen bij liggen. Vanmiddag had ze het knap warm. Vanavond in de avond was het koeler en ging ze los.
Oeps en ik heb dierenartsinstructies om haar rustig te houden.
Overigens vond ze dit een lollig speeltje maar ja tussen die brede kaken is zo een speeltje zo gekraakt.Oeps, Tessa vond het ook zo een leuk speeltje en ik wou het aan haar meegeven als ze geadopteerd werd.
Maar naar mij toe is Megan alleen maar lief. Ik krijg lekkere lebbers en regelmatig voel ik die lieve brede kop op mijn been liggen voor een knuffel. Megan heeft lekker gegeten en braaf de medicatie ingenomen. Ik heb geweldige foto's en er gaan zeker mensen voor dit leuke snoetje vallen.

1 opmerking:

  1. Vast wel - hopelijk ook worden de anderen ook niet vergeten. Aaitjes/groejtes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen