zaterdag 1 september 2012

september begint heel goed

 Kleine Maron kreeg vandaag bezoek en is gereserveerd.
 
Tja wie kan er nu zo een snoetje weerstaan.
 Ziera moet nog opbloeien maar ze kijkt steeds hoe de andere honden het doen en leert snel.
Donderdag en vrijdag kwam ze niet uit zichzelf binnen en kwam ook niet naar me toe buiten. Dus dan moest ik haar nalopen en aanlijnen en zo vanuit de tuin mee naar binnen nemen. En het laatste wat je wilt is een hondje het gevoel van najagen geven. Vandaag echter komt ze zelf binnen. Je moet wel heel rustig zijn en ik kan nog niet in de deurpost staan en soms gaat ze toch weer even terug maar dan inene durft ze de stap te zetten en komt gewoon en als je haar dan complimenteert dan gloeit ze van trots. Als ze het zelfvertrouwen heeft dan komt er snel genoeg een tijd dat ze probleemloos zo langs je naar binnen duikt en ook gewoon bij je durft te komen als je roept. Er zijn gelukkig ook momenten dat ze lekker komt voor een knuffel of je spontaan een lebber over je gezicht geeft. Ziera heeft wel de nodige reacties maar op dit moment nog niet de plek waar ze denk ik op haar plaats is nu. Een andere hond om zich aan op te trekken is in haar geval zeer duidelijk een plus. Maar best kans dat ze over een poosje zoveel geleerd heeft dat ze ook als enig hond de wijde wereld in durft. Het is een mooi proces en gezien haar gouden karaktertje zal ze zeker op de juiste plek een fantastisch hondje gaan worden. Want eigenlijk is het in basis een makkelijk hondje.
Met Amaretto durft ze al een beetje te stoeien al zou Amaretto het eigenlijk wat zachter aan moeten doen want hij kan nogal lomp zijn.
 Met George rent hij ook lekker maar ondertussen zijn de heren elkaar ook aan het aftasten. Ze vinden zichzelf bij tijd en wijle erg stoer en George wil zich niet onder laten maaien door zo een grote hond. Met mij is hij echter de beste vriendjes en George luistert al heel goed naar me en laat zich prima sturen.
 Amaretto
 
 
 Nog even wat plaatjes van Luca die steeds mooier wordt. Het is echt zo een lieve knuffel.
Een dankbaar hondje dat je regelmatig laat weten dat hij je graag ziet. Goed voor mijn ego dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten