woensdag 22 augustus 2012

de puppies

Gisteravond nog de puppies gewassen. Vooral Ellie was vuil. Ze was kennelijk lekker met spelen "ingezeept" geweest want de modder zat zelfs in haar oren en ook op haar vacht zaten spatten die er niet goed uitgingen. Op zich was ik puppies niet graag want de puppygeur is in een roedel belangrijk maar ze hadden toch al kennisgemaakt en aangezien ze met de auto gereisd zijn ben ik dan altijd bang voor modder met olie van parkeerplaatsen. Ook het waswater van Danny was behoorlijk vies. Nu ruiken ze weer fris en is hun vachtje weer zacht en niet stoffig meer. En in de roedel lijkt het niet uit te maken.
 Hoewel ik ze goed had afgedroogd waren ze best nog nat dus lekker met speeltjes laten uitrazen in de slaapkamer. Om half 12 vond ik het wel welletjes. Ze waren droog en hup in hun benches voor de nacht. Ze waren natuurlijk super zielig maar vielen al snel in slaap en werden om half zes wakker. Snel naar buiten de tuin in voor een plas. Ellie redde het net niet en plaste op het matje bij de achterdeur maar daar liggen matjes die elke dag in de was gaan dus geen probleem.
Ze met wat lekkers weer teruggestopt in de bench. Ze wilden liever spelen maar gingen al heel snel slapen. Wel toen er een uur later een hond voor in huis aansloeg zelf ook meekeffen en geen uitknop waardoor de hond voor ook weer doorblafte ik denk door de blaffende pups. Even toen heel boos geworden en met een streng foei was het weer stil in huis en hebben ze keurig tot 8 uur geslapen.
Goed gegeten al maken ze er wel een zooitje van. Daarna een stukje gelopen. Ze zijn echt pup; hollen of stilstaan en van links naar rechts en van voor naar achter en spelen en dartelen en elkaars lijn pakken en binnen enkele stappen zijn de lijnen verward en ben ik ingekapseld :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten