zaterdag 14 januari 2012

Hoe gaat het met Richy

Hoi Maureen,

hier weer even een berichtje over Easy!
Het gaat hartstikke goed met hem en hij lijkt zich hier al aardig thuis te voelen.
Hij is een echte knuffelkont en als je op de grond gaat zitten gaat hij uitgebreid bij je op schoot liggen en het liefst valt hij ook zo in slaap.
Hij is ook gek op Michaël, hoewel hij er nog niet tegen kan als Michaël Bumper even streng toespreekt. Dan kruipt Easy zeer onderdanig naar Michaël toe, ook al is het niet tegen hem gericht. Maar even een knuffel en wat lieve woordjes en alles is weer goed. ;)
Easy leert erg snel en heeft onze routine al aardig in de smiezen.
Na de eerste dag heeft hij ook geen plasjes meer gedaan in huis en doet het nu allemaal netjes tijdens het wandelen.

Ik heb hem van de week ook al een paar keer los laten rennen tijdens de wandeling. Wel in een aardig afgelegen omgeving want hij reageert nog niet altijd even goed op z'n naam en voor wat lekkers heeft hij buiten meestal geen tijd. Hij blijft redelijk in de buurt (vooral als hij een hond tegen komt waar hij van onder de indruk is kruipt hij dicht tegen me aan voor steun) maar gaat wel erg graag op onderzoek uit. ;)

Met Bumper gaat het ook steeds beter. Easy kan af en toe wat lomp zijn in zijn speelgedrag en drukt Bumper dan ergens in een hoekje tegen de grond en bijt hem in z'n oor tot Bumper piept. Maar ja, Bumper is ook een echte hardnekkige Teckel en weet af en toe ook niet wanneer hij nou op moet houden met uitdagen. Bump is van onze vorige hond gewent om z'n zin te krijgen en dat verwacht hij nu ook van Easy. ;)
Maar steeds vaker negeert Easy Bumper ook gewoon als hij geen zin heeft en slaakt dan een diepe zucht van 'jeetje, heb je hem ook weer', haha! :D

Vannacht heeft hij voor het eerst alleen met Bumper beneden geslapen. Michaël is er 1x uit geweest omdat we beneden wat gestommel hoorden en ja hoor, Easy stond op de bank. Toen Michaël binnen kwam glipte Easy langs hem heen en rende naar boven (hij is erg goed in traplopen) en voor ik het wist lag er een hond boven op me in bed, haha!
Ik heb hem weer naar beneden gebracht en Michaël is even bij hem blijven zitten tot hij weer sliep in z'n mand. Toen is Michaël weer naar boven gegaan. Easy heeft er niets van gemerkt en heeft de hele nacht doorgeslapen.

Dus, so far so good!
Easy kan al wel een tijd alleen zijn in de kamer als ik ergens anders in huis ben. Als hij maar weet dat ik nog in huis ben vindt ie het wel prima. Dan loopt hij me ook niet meer constant achterna maar blijft hij ook wel eens rustig in z'n mand liggen of op z'n botje kauwen.
Nu nog leren overdag een tijdje alleen te zijn als ik boodschappen aan het doen ben of naar de paarden moet, maar ook dat gaat op den duur wel lukken denk ik. ;)

groetjes,
Silke, Michaël, Easy en Bumper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten