woensdag 31 augustus 2011

einde van de maand alweer

Gister kwam het eerste pakket. De honden waren meteen gecharmeerd van de verpakking:

Vanochtend had ik geen hulp dus snel even wat dingen schoongemaakt en de kast in de huiskamer weer teruggezet op zijn plek en de bench daar opgeruimd want Linda had dat niet meer nodig. Daarna gaan fietsen met Jolly en Demi. Bij thuiskomst aan de slag gegaan met de hekjes. Eerst die van de slaapkamer.
Dat lukte goed. Er zit een kattenluik in. Ik dacht leuk dan kan Whoopi heen en weer maar die snapt er niets van. Geoefend met snoepjes en wat hulp dan lukt het maar zonder hulp lukt het niet.

Toen ik even niet oplette lag Bieke echter op bed. Die heeft geen uitleg nodig. Ook Milo niet. Gelukkig kan het kattenluik gewoon dichtgezet dus dat doe ik overdag.
Dan die van de huiskamer. Was wat lastiger maar is wel gelukt. Ik vind het nog wat zwak door de extra spijlen. Dat ga ik misschien toch anders indelen om het steviger te maken. Maar Linda is achter tralies minder bang en kwam vanavond heel makkelijk nabij toen mijn vader de honden hier snoep aan het uitdelen was. Nu nog door de tralies en vast over een tijdje dat bezoek het ook met de deur een stukje open kan geven. Voordeel is dat je de andere honden dan aan de keukenkant kunt hebben zodat ze goed kan zien hoe open die zijn naar mensen maar ze zelf zich veilig voelt en tegelijk door de tralies kan worden benadert zonder het probleem dat Linda niet nabij komt omdat er 5 andere honden staan voor te dringen.
Ik was benieuwd wat Linda er allemaal van zou vinden want die moet soms wennen aan veranderingen maar ze loopt probleemloos door het hekje en lag net lekker in het mandje naast mijn stoel en wilde graag gekroeld worden en schoot niet eens weg toen ik een fototoestel pakte en een foto maakte.
Net lag ze zelfs naast Bieke in een mandje wat voor het eerst is dat ze naast een andere hond gaat liggen uit zichzelf. Dus weer een stapje vooruit gedaan vandaag!
Smokie was met Klein Jantje op Smokiedag geweest bij mijn ouders en de heren liggen voldaan van al dat boswandelen te slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten