zaterdag 12 februari 2011

Buikgriep

In de greep van de buikgriep heb ik het blog wat rommelig bijgehouden. Wel had ik mijn vader zijn camera te leen en heb ik heel veel leuke foto's gemaakt. Maar die zal ik later plaatsen.
Simon, Bartje en Anne-Sophie zijn geplaatst. De eerste berichten zijn goed en van Anne-Sophie die vanochtend vertrokken is zijn er zelfs al foto's:
Ze moet uiteraard nog wennen maar doet het al heel goed en ze gaan goed met haar om waardoor het trillen van de spanning vanzelf minder wordt. Ik verwacht dat ze over een half jaar er een makkelijke probleemloze hond aan zullen hebben. Het is ook zo een schatje.
Simon als actievere grote hond die zijn plek wordt niet bezet want ik moet gewoon minder grotere honden krijgen opdat ik meer er zelf op uit kan. Maar wel heb ik besloten om het asiel van Padul te Granada dat half maart moet sluiten terwijl het nieuwe asiel in aanbouw nog lang niet af is te gaan helpen met opvang van snelplaatsbare hondjes.
In Spanje kan dat gewoon..... De gemeente wil de grond verkopen en laat volgende maand alle honden die er nog zitten gewoon inslapen....
Smokie komt ook uit dit asiel. Op alle manieren wordt gekeken hoe te helpen. Met extra gekochte vliegtickets zijn alle geadopteerde honden al weg en nu wordt er gekeken of er honden in opvang gevlogen kunnen worden maar ook dat kost geld. Asielen en opvangcentra in de buurt zullen allemaal tijdelijk enkele honden opnemen maar ja het gaat om 70 honden dus ze proberen ook snel nog in 1 maand zoveel mogelijk kennels op het nieuwe terrein te bouwen en ja daar heb je ook geld voor nodig..... Maar ja noodkennels kan weer niet ...dat moet wel weer heel degelijk omdat de vergunning streng is en die wil je nu op dit moment zeker niet in gevaar brengen.
Gelukkig waren Dirkje en Michiel bereid om te rijden om hier hondjes te brengen voor opvang... Hun hondjes Niki en Rafa komen ook uit dit asiel. Het fijne was dat ik daardoor de boefjes weer even terug kon zien en kon knuffelen. Onlangs berichtte ik nog dat ze doodziek waren na het binnenkrijgen van gif. Ze zijn door het oog van de naald gekropen maar hebben het gelukkig gered.
Dirkje en Michiel brachten 2 dotjes van pupjes mee voor wie het nu al storm loopt. Er zijn al 2 gezinnen wezen kijken die dan net zo hard weer afzeggen..... is dat de tendens tegenwoordig of zijn het allemaal nepreacties... ik vind het maar vreemd. Eerst met de Rolda pupjes, dan met de Sphoekpupjes en nu weer met de Robustiano pupjes....
Voor Boris weet ik het onderhand niet meer. Ik had 1 emailadres maar die meneer mailt dat ie het te druk heeft om te mailen..... tja dan heb je het ook te druk voor een hond dus Boris gaat daar zeker niet heen. Ik hoop snel te horen dat er een geschikter gezin voor hem is.
Maar goed 2 schatjes in opvang, jong, onbevangen, speels, open, knuffelig, ondernemend... gewoon heerlijk ongecompliceerd pup.

Verder Klasina nog bedankt voor het boodschappen brengen en de medicijnen die nu aanslaan en hopelijk zorgen dat ik nu na een week kwakkelen snel beter ben en voor het extraatje dat bij de boodschappen zat en dat een super verrassing is en voor mij en de hondjes echt verschil kan uitmaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten