zondag 17 oktober 2010

zondagnieuwtjes

Met Rufo gaat het super op zijn nieuwe plek. Lekker wandelen en knuffelen en spelen en gek doen.

Maar mensen weten je tegenwoordig te vinden. Net toen ik zat te eten ging de deurbel. Een echtpaar had tijdens een wandeling in de middle of nowhere 2 hondjes gevonden die niet snapten wat ze daar deden. geen type weglopers en er was daar ook niets. Ze hadden ze meegenomen naar mij niet goed wetende wat te doen zo op een avond. Maar hoewel ik deze schatjes zo had willen opnemen moet je toch voorzichtig zijn. eentje had een halsband om die veel te groot was maar wel met een adreskokertje. Ze worden nu naar het dierenasiel gebracht waar ze nog iemand konden bereiken en die op ze zou wachten. Daar kunnen ze uitzoeken of ze nog gewenst zijn bij de baasjes of niet. Ik kan als particulier dat risico niet nemen dat er toch een baas is die ze terugclaimt als ik geen afstandsverklaring heb en ik heb ook de financien niet om ze te laten chippen en enten en wat als 1 van de diertjes wat zou mankeren. Hopelijk is het een misverstand en hebben ze wel degelijk een liefdevol thuis en worden ze gemist. Het zijn in ieder geval schatjes en ik hoop dat als ze niet meer gewenst zijn in ieder geval samen bemiddeld worden want volgens de mensen hingen ze erg aan elkaar. de ene was een soort shih tzu die recent getrimd was en de ander een groter maat ruwhaartje die voor mijn gevoel zo een buitenlandertje kon zijn. Maar de halsband en tuigje te groot en twee hondjes radeloos in het niemandsland..... het komt over alsof ze gedumpt zijn..... gelukkig maar dat er dan mensen zijn die ze opnemen en de moeite doen om ze ergens veilig onder te brengen. pfff ik had ze hier zo willen houden maar ja in een asiel zijn veel mensen aan het werk en krijgen ze veel aandacht en zal het ze aan eventuele medische zorg niet ontbreken. En zulke schatjes zie je niet veel in een asiel en worden dan snel genoeg alsnog bemiddeld. Maar het blijft moeilijk hoor als je die lieffies ziet en vooral bij het terrier mixje de verbazing van waar ben ik in de ogen.

in alle opwinding vergeten een foto van ze te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten