vrijdag 2 december 2022

Oskar gereserveerd

In november geen adopties en nauwelijks reacties. Toch hoop je dat minimaal toch de op papier redelijk adopteerbare honden als Bryan kunnen plaatsen. ​De mensen achter de Viszla herplaatsing pagina op facebook zagen hem al eens langskomen en hebben hem nu als hond van een ander ras in the picture gezet op hun pagina omdat ze net als ik niet begrijpen dat er maar steeds over Bryan heen gekeken wordt. Dus nu vol spanning afwachten of er via deze weg misschien mensen zullen reageren. Maar als je weinig meer verwacht dan al helemaal niet een reactie voor een langzitter als Oskar die bijna nergens past. En dan is daar inene een mail voor hem. Geen mensen die denken dat het een boomertje is maar die echt zijn tekst goed gelezen hadden. Deze mensen wonen geweldig en kunnen wandelen zoals hij het aankan en hadden zoiets van laten we juist een kansarme hond een thuis bieden. Oskar is in januari al 2 jaar in Nederland en wat ben ik blij dat hij mogelijk met kerst een eigen thuis zal hebben. Dus Oskar kan zijn geluk niet op en is gereserveerd. Hij zal 11 december naar zijn nieuwe thuis gaan. Heel spannend aangezien hij zo bang is voor vreemde mensen. Maar als hij mij niet meer heeft dan verwacht ik dat hij net als in het verleden zich direct weer zal gaan hechten en de mensen in zijn nieuwe omgeving zal accepteren en open naar hen zal blijven. Het is zo een heerlijke knuffel en het blijft vreemd waarom hij zo een terugslag steeds laat zien (hier, maar eerder ook bij de adoptanten en bij de eerste opvang en vermoedelijk ook in Spanje). Nauwelijks van verbazing bekomen ook een reactie voor Snoopy in de mailbox. Die moet ik nog uitgebreid gaan mailen. Ze hebben nog een heel oude hond en als die er niet meer is dan zouden ze mogelijk Snoopy een thuis willen bieden. Het is dus niet dat ze hem nu al kunnen hebben, maar voorzichtig vast naar hem informeren. Wel dat het verder geweldig fijn voor Snoopy klinkt dus ik ga als ik tijd heb wat mailen over hem zodat ze een beeld krijgen en er rustig over na kunnen denken. Hij blijft wel ter adoptie want je weet maar nooit of hij al eerder ergens een huisje kan vinden maar aangezien hij al 2,5 jaar in Nederland is ga ik in zijn geval wel vast informatie uitwisselen. Echter die mail voor Snoopy moet even wachten, want ik had een super leuke reactie voor Ravi. En Ravi is zo urgent. Gemaild en nu aan het duimen en vol spanning de mail checken want wat zou het toch fijn zijn als Ravi een huisje mag krijgen met alle aandacht en wandelingen en ik niet meer zit met een hond die ik apart moet houden wat voor alle honden betekent dat ze extra veel vast zitten en nauwelijks wandelen. Dus duim met me mee voor dit lieve leuke vrolijke ventje!Is het een eenmalige opleving en heeft enkel Oskar geluk of zal het nog even pieken en er toch wat zo noodzakelijke doorstroming komen? We hopen maar op een super goede adoptiemaand. De maand begint in ieder geval al heel positief.

1 opmerking: