vrijdag 15 oktober 2021

Grijze haren erbij

Vorige week vrijdagavond lag Sereno lekker een knuffel te slopen. Ik haal tussendoor altijd de vulling en dingen als ogen etc weg. Sereno eet het niet op gelukkig maar bij andere honden kan dat verschillen dus ik let goed op (dacht ik) en ach Sereno blij. Snoopy houdt gelukkig afstand en ligt elders in huiskamer in mandje. Hij kon voorheen namelijk de verscheurde snippers van Pirate proberen te pakken en opeten en Lia sloopt ook haar bench kleedjes en dat ruim ik dan ook eerst op voor Snoopy uit bench kan. Moet wel opletten omdat Lia ook in de manden soms kleedjes scheurt voor de lol of op kauwt ipv op kauwspeeltje en dan kon Snoopy dus soms een kleine snipper stof naar binnen werken. Maar met knuffels slopen door Sereno ging het wel goed. Vrijdag avond echter niet opgelet en toen had Snoopy inene het petje. Vermoedelijk door Lia gepakt toen het viel bij Sereno en vervolgens dus meegenomen naar mandje waar Snoopy het pakte. Ik hoorde inene scheur geluiden achter me en daar was Snoopy bezig het te verscheuren en een snipper op te eten. Meest kon ik wel in het verleden wel bij Snoopy dingen uit de bek pakken of anders ruilen maar dit keer dreiging bijten en de simpele snoepjes die ik pakte maakte de roedel wakker maar Snoopy had geen interesse. Voor een lekker gedroogd stuk pens wel maar met averechtse effect dat hij dus nog sneller het petje naar binnenwerkte en het me niet lukt het uit zijn mond hoek te vissen. Dus best een groot lap stof naar binnen in zo een klein hondje. Grote schrik bij mij. Dat kan toch heel zorgelijk zijn indien het de maag zou passeren en vast zou komen te zitten. Nog maar wat te eten gegeven in de hoop dat hij zodoende overvol zat en zou overgeven. In bench dus kon het in de gaten houden maar nee hoor. Niets. Mee voor avondronde tuin niet aangelijnd en razendsnel verdween hij voor me uit rennende naar veldje en daar in donker met Lia uit zicht. Uiteraard er meteen achteraan. Waar zaten ze? Geen overgeef geluiden maar ja ik ben niet zo snel. Snoopy maar naast mijn bed in bench. Hele nacht regelmatig checken. Ik nauwelijks oog dicht maar Snoopy sliep lekker door. Met dierenarts overleg volgende dag. Ik nam aan dat het er nog in zat. En maar opletten. Snoopy ondertussen vrolijk en blij. Ander voer gegeven dat lichtgekleurde ontlasting zou geven zodat ik kon zien aan lichte kleur ontlasting wanneer Snoopy alles darmen door had. Lia wel dag of wat later dat ze geen trek had. Zou zij dan overgeefsel Snoopy met pet en al misschien in donker gesnaaid hebben? Of was er gewoon een gevangen muis verkeerd gevallen? Veel stress en grijze haren en maar de twee checken en in gaten houden maar gelukkig beiden honden goede ontlasting en happy en actief dus waar nu toch dat petje gebleven is? Vermoeden is toch wel dat Snoopy het overgegeven heeft en Lia het mogelijk opgegeten heeft. en daar dus wel gewoon darmen door. Al met al was het een spannende week. Ook omdat net toen ik lichte ontlasting dacht te hebben en het voorbij leek te zijn Snoopy inene niet kon opstaan en trilde en na veel aanmoediging vervolgens moeizaam mankend uit bench kwam toen ik opstond na het rusten. Hij was er op 4 poten ingestapt😕. Bij stukje wandelen in avond gelukkig steeds beter lopen. Pijnstiller gegeven en los in huis in nacht.Gelukkig volgende dag pootje weer beter. Vermoedelijk zich verstapt in de kuilen van Lia en Lima die ik probeer steeds te dichten maar als je al zo schrik hebt dan is dit wel even extra. Stond er dus los van en Snoopy dus eigenlijk heel snel herstel van pootje. Met de opvangers gaat het dus prima en achteraf bezien storm in glas water maar nu elke avond een teleurgestelde Sereno die maar vraagt om een knuffeldier om te slopen. Zo sneu. Maar was even genoeg stress en zorgen hier.  ​Lia dus onverminderd actief en hier lekker racen met Tinka en Oskar. De eerste dagen durfde ik niet goed Snoopy zijn bal te gooien maar hij pakte ook het speelei en tja dus ook maar op gegeven moment weer het balletje gooien voor hem. Al heeft Oskar die vaak eerder, want Oskar vindt deze bal ook geweldig. Donderdag inene reacties voor Oskar maar helaas niet passend. Ook Lima donderdag een reactie. Niet slecht maar flat op een hogere etage en we zoeken echt een huis met tuin zodat ze tussendoor ook even zich kan ontlasten en zindelijk zal zijn in huis en lekker los kan scharrelen want met wandelen kan ze niet los. Nadien weer stil met reacties.Gelukig wel leuke foto's en video's gehad van gelukshonden. Onder andere van Noah en van Thor en Brandy. Dat zijn weer leuke opstekers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten