vrijdag 12 januari 2018

leuke honden verwacht

Ik krijg al van diverse kanten vragen of alles goed is want ik heb weinig gepost maar druk zat met allerlei regelzaken. Natuurlijk wandelen en knuffelen. Regelmatig wat reacties voor Bonny en Trompa maar helaas of ze zijn het (net) niet of mensen geven weinig of geen informatie en reageren niet meer terug. Ook wel impuls reacties maar dat ze toch af en toe reacties krijgen geeft hoop dat er eerdaags ook een geschikte plek voor deze lieverds komt. Verder medicatie voor Omi geregeld. Ze is wat aangekomen en doet het goed maar heeft weer wat dingen van haar menu gegooid dus ze blijft geen makkelijke eter. Ze loopt wel weer iets minder vast dus verouderd op dat punt wel.
Ik had een hondje voor opvang hier in de wacht staan die bij Stichting Alle Honden een Baas was aangemeld voor herplaatsing omdat haar vrouwtje terminaal was en niet meer voor haar kon zorgen en daarom in pension zat. Ik had een aantal reacties voor Saartje gehad en vandaag is ze geplaatst. Ik kende het hondje niet maar ben blij dat ik haar zo toch kon helpen.
Volgende week komt er weer een Spanje Transport met honden uit de asielen nabij Granada. Abuelita betekent oudje, oma. Lita was zwaar verwaarloosd op straat gevonden. Bij haar moest net als bij Omi 1 oogje verwijderd en ze is geschoren en haar gebitje onder handen genomen en natuurlijk gesteriliseerd. Dit kleine oudere hondje hoefde niet terug naar de asielkennel, maar mocht in Spanje in opvang herstellen. Ze stond op de lijst om hier in opvang te komen maar ik had een leuke reactie indertijd voor Omi. Omi was net iets te bewerkelijk vanwege de nachtelijke zorg en het niet kunnen wandelen maar Lita leek daar helemaal te passen. Inmiddels is ze geadopteerd en wordt vol spanning verwacht. Ik heb diverse filmpjes al gehad uit Spanje dat ze dansend als een lammetje in het rond springt en ik hoop dat de adoptanten nog een aantal gelukkige jaren met haar gaan hebben. Ze wordt heel lief door het transport bedrijf aan huis gebracht omdat ze er langs komen en zodoende hoeft Lita niet heel Nederland straks nog door. Dus ik krijg niet de kans om haar te knuffelen maar voor Lita ben ik enkel blij. Toen Diana in het asiel kwam omdat haar vrouwtje ernstig ziek was en niet meer voor haar kon zorgen heb ik haar ook meteen voor Nederland gereserveerd denkende dat ze mogelijk wat kon zijn voor eventuele reacties die voor Bonny niet geschikt zouden zijn. Zodoende is ze inderdaad gereserveerd en als de klik er is met het poedeltje van de mensen heeft Diana een huisje in zicht. Anders zijn er al andere belangstellenden voor haar. Diana had het heel koud in het asiel maar mocht gelukkig ook bij een opvanggezin in Spanje warm wachten tot de reis naar Nederland.Ik had van het andere asiel Lion nog in de wacht staan. Ik moest toen kiezen tussen Peret en Lion en heb beloofd dat na Peret Lion alsnog zou mogen komen. Er was reactie van mensen die een actievere hond zochten voor wandelen die sociaal was met andere honden en er liefst op de wandeling ook mee zou willen spelen. Hoewel Lion in het asiel zit en je toch lastiger hem in kunt schatten in een huissituatie lijkt hij wel precies wat de mensen zochten. Ook zij komen volgend weekend kennis maken en hopelijk willen ze hem adopteren.Dit grappige mixjewas indertijd voorgedragen voor de open dag maar helaas voor hem was hij net te zwaar om een vluchtkennel met een andere hond te delen. Toni mag bij Kim en haar gezin in Zutphen in de opvang. Al diverse gezinnen op hem gewezen maar Toni nog vrij ter adoptie. Ik kan me echter niet voorstellen dat er voor dit grappige kleine middelmaatje niet snel genoeg leuke adoptanten te vinden zullen zijn als hij eenmaal in Nederland te ontmoeten is. Pippi komt ook mee. Op straat gedumpt en naar het dodingstation gebracht waar ze gelukkig uit gered werd. Bij aankomst in het asiel wat afwachten en van slag maar inmiddels een lieve knuffel zoals te zien is op de foto. Er is niets van haar bekend maar ik hoop dat nu ze de kans krijgt in opvang dingen te leren dat ze een goede adoptie kans heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten