vrijdag 21 oktober 2016

Cucamonster

Gisteravond al even gekeken of Cuca een auto in wil. Dat wilde ze maar al te graag. Ze keek wel om van help me even door een kontje te geven (iets waar je toch voorzichtig mee moet zijn want handling is iets waar je bij verkeerde aanpak ook gebeten zou kunnen worden), maar ze wou juist graag hulp en dook blij naar binnen en ging liggen zo van rijden maar. Eruit wilde ze niet. Ik zou nergens heen zonder haar. Binnen snoep gaan halen en toen ik terug kwam lag ze nog met een tevreden bek in de auto. Gelukkig wilde ze voor snoep er weer uit.
Vanochtend voer halen in Diever en Cuca mee. Ze dook weer dolblij in de auto. Dit keer helemaal zelf. Ik kon haar zo met een speciaal lijntje aan de gordelsluiting vast klikken. Ze was zo blij dat ze niet ging liggen maar bleef staan en al blaffend op elke tegenligger reageerde. Ai.
In het bos en op de heide een blije Cuca die volle kracht vooruit meeloopt en eigenlijk gewoon wat haast heeft. Mogelijk ook door de adrenaline van het auto rijden. Dat moet minderen want anders is ze straks zo gehaast dat ze vergeet te genieten terwijl ze eigenlijk juist straalt dat ze mag wandelen. Terug bij de auto springt ze er zo in. Ze moest echter niet achterin maar op achterbank omdat het voer achterin moest. Cuca reageerde nieuwsgierig en vriendelijk op het laden en nam snoep aan van de mevrouw. Toen weer samen op pad. Dat is leukkkk,..... zo leuk dat ze van blijdschap maar lekker op de gordel ging kauwen. Geen stress maar gewoon adrenaline omdat ze van blijdschap haar energie kwijt moet. Dus nu hoekje uit de gordel voor. Nauwelijks zichtbaar maar uit eerdere ervaringen weet ik dat je niet door de APK keuring komt en de verzekering vond het na 1 keer wel welletjes dus wordt duur uitje wat dat betreft. Ik had sindsdien eigenlijk meest honden in benches maar ja dacht met Cuca misschien beter als ze wat kan zien onderweg. Ze lag gisteravond zo rustig dus dacht ze gaat nu ook wel braaf liggen.
We kwamen langs de dierenarts praktijk dus daar gezellig naar binnen. Ze liep zo mee. Haar stil laten staan op de weegschaal was even een dingetje maar ze weegt 22,1 kilo. Dat moeten we weten ivm met mogelijk sederen ivm kaal scheren. Ze is 50cm en bredere bouw van een waterhond dus hoewel iets overgewicht valt het eigenlijk wel mee. Zeker als je bedenkt dat ze 10 jaar oud is. Daarna weer met een doldwaze Cuca naar huis. Blaffend naar elke tegenligger. Wat een pret. Voor haar; voor mij iets minder dus bij thuiskomst met de overgebleven snoepjes toch maar gekeken of ik haar in een varikennel in de auto kan coachen. Ook dat lukte. Dus in de toekomst gaan we het maar zo doen. Want verder is het veel te leuk om met mijn nieuwe BFF erop uit te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten