zondag 3 mei 2015

ik ben de tel kwijt......jullie ook :)

Zoals geschreven help ik wat stichtingen met aanvullen van transporten met hondjes waarvan ik hoop ze vlot te kunnen plaatsen. Animal in Need had geen vluchten en besloot toch eens te gaan kijken of een wegtransport tot de mogelijkheden behoort voor de toekomst om honden weg te krijgen. Helaas meteen de eerste keer al megapech met een vertraging door file bij Parijs door ongeval waardoor de honden 8 uur later dan gepland aankwamen. Dank aan Jerry en Ron die de hele nacht daardoor in touw waren met wachten op de wagen en het doorbrengen van de honden net als diverse andere blije rijders die pas in de ochtend thuis terug waren. Hier kwamen tegen 6 uur 5 schatjes aan.

Ik had de dametjes al vooruit geadverteerd. Platina in Spanje in een kanaal gegooid om van haar af te zijn. Je snapt niet waarom want ze was enkel leuk. Een dotje van 9 maandjes. Ongecompliceerd en open en ze stormde haar toekomstige vrouwtje vanochtend dus blij in de armen en mocht mee.
Rizitos, open maar bescheiden waardoor je dit knuffeltje direct in je hart sluit.  Ze had al fans in Spanje, Jerry had haar in de auto lekker op schoot gehad en had moeite met haar over te dragen en mij ..... tja mijn hart had ze ook in enkele minuten gestolen. Gelukkig klikte het ook met haar adoptiegezin en vertrok ook zij naar een gouden mandje.
Dan dit plaatje. Nuriya is een hondje waar je even een band mee moet opbouwen. Ze lijkt wat afstandelijk maar al gauw klikte het en waren we dikke vrienden. Gelukkig wist ze ook het hart van haar toekomstige vrouwtje te veroveren en is ze gereserveerd en gaat dinsdag naar huis. Van Bo-Ghy totaal niet bang. Bo-Ghy trouwens weer met alle honden super.
Abel, een leuk blij hondje van 4 jaar die gewoon ook al zo'n 2 jaar onopvallend in het asiel zit terwijl hij zo enthousiast mensen gedag zegt. Wie zijn oren gewassen wil hebben moet voor Abel gaan. Op dit moment is prioriteit echter Abel ontdoen van klitten en wassen want het is eigenlijk een prachtige klein middelmaat boomertje. Hij doet me denken aan Rizas die ik vorig jaar opving.
Ralfy, regelmatig kwam hij voorbij op de foto's. Vaak treurig omdat zijn kennel weer eens onder water stond. Die kennel heeft nu beton vloer met afwatering maar na 1,5 jaar asiel vond ik dat hij wel eens lekker in een zacht mandje mocht liggen. Ralfy zal niet direct opvallen omdat hij een centebak heeft en jackrussel achtige kleuren maar hopelijk als hij in opvang te ontmoeten is dat er iemand een knuffel en wandelmaatje zoekt en ziet hoe geweldig leuk dit hondje is.6 jaar oud en wat mollig door gebrek aan beweging maar hij doet al aardig zijn best het er af te rennen.

Dan plots een telefoontje of in een spoedgeval kan opnemen. Tux is het broertje van Pleun en Plien die ik vorig jaar opving. Een bange hond die juist zo behoefte heeft aan stabiliteit maar telkens pech heeft. Het is een schat van een hond verder dus hopelijk vinden we baasjes die hem verder willen begeleiden want het is verder juist een knuffel als hij je kent. Maar de grote wereld vindt hij nog steeds erg spannend. Helaas plots bericht dat de teef bij wie Beethoven geplaatst is niets van hem wil weten dus hij komt ook gewoon weer terug.

1 opmerking:

  1. Zo...dat was dus een hele autotoer/tour om ze allemaal veilig en wel hier te krijgen begrijp ik. Wel fijn dat er gelijk voor 3 al weer doorstroming is met een mandje. Jammer dat er echter weer 2 naar huis komen - tja: het blijft vaak vallen en opstaan maar al met al kan je weer tevreden zijn Maurien. Ik duim er nog wat bij. Aaitjes/groetjes, Wout

    BeantwoordenVerwijderen