vrijdag 16 november 2012

even voorstellen: Chatet

Iets zwaarder dan Blacky die erg schraal is maar ook een kleintje. Prachtige kleuren in zijn vacht.
Zeer ernstige ooronstekingen die hij al heel lang heeft en nooit behandeld waren. Het binnenoor zo opgezwollen dat er geen gehoorgang meer te zien was. Dus gisteravond aangekomen en vanochtend meteen naar de dierenarts. Hij heeft nu speciale zalf en moet volgende week terug komen.
 Zo bang in Spanje en hier met staartje in krul al huppelt hij wel dicht bij me in de buurt.
 Bij dierenarts wandelde hij zelf aan de lijn mee naar binnen en ik viel bijna om van verbazing van het hondje dat in Spanje bij ontmoeting plaste en poepte van angst gewoon gezellig de mensen van de praktijk gedag zei.
Hij liet het superbraaf toe dat er naar zijn zeer pijnlijke oren gekeken werd en behandeling werd ingezet. Dierenarts wilde hem erna invoeren in de computer en hij sprong vrolijk bij haar op bureau en ging aanstellerig half op het toetsenbord liggen zo van je kunt natuurlijk ook gewoon nog even over mijn buikje kroelen. Tjonge ik wou dat ze naar de dierenarts gaan altijd zo een leuk uitje vonden. Maar deze dierenarts heeft reeds een opvanghond van mij geadopteerd dus hij heeft pech :)
Omdat hij het zo super gedaan had op terug weg naar een rustig plekje gereden en op een landelijk fietspad even een stukje gewandeld. Chatet is zo op mij gericht dat hij los kon en wat vond hij dat een grote beloning. Sprongetjes van plezier. Een kort sprintje maar snel weer omkeren bang me kwijt te raken. Tegen mijn been aan springen en mij met stralende oogjes aankijken en weer wegdansen. Hij kon het niet geloven. Het was maar kort maar voor Chatet die de wereld niet kent was het een geluksmoment.
Later ook nog een heel kort stukje aan de vaart gelopen. Geen wandeling maar gewoon even kijken.
 Er kwamen verschillende auto's langs maar hij keek niet op of om.
Af en toe heeft hij wel een momentje dat hij even zich bijeen moet rapen en moet herstellen en hij loopt nog met staartje omlaag maar snuffelt wel lekker en accepteert de lijn zelf probleemloos dus hij is een wonderlijk snelle leerling. Ik ben zo trots op het manneke.

1 opmerking: