dinsdag 6 december 2011

update

Vandaag de geluidencd aangezet. Jonas vond sommige geluiden machtig interessant maar schrok zich een hoedje toen hij per ongeluk het knopje FM indrukte en er een zwaar storende muziekzender klonk...... dat is enger dan onweer, vuurwerk of blatende schapen :)
gewoon even Smokie
Phuc heeft ook wat scheve tandjes al zie je het verder niet. Hij heeft afgelopen jaar veel brokken gehad en nu veel tandplak dus gister met de dierenarts afgesproken dat hij volgende week maandag een gebitsreiniging krijgt. Hij staat alweer terug op vers vleesvoeding; veel beter voor zijn tandjes.
Milo mag graag stoken maar is meest goed te sturen. Echter of het de spanning voor Sinterklaas was weet ik niet maar de hele roedel is sinds 1 december onrustig en Milo is inene weer verschrikkelijk aan het stoken. Eerst Jonas, toen kwam Tino en toen kwam Richy en tja die kent ie nog uit het asiel dus dat vindt ie helemaal niets. Zijn gedrag maakt dat Tino ook snel snauwerig is naar andere honden en toen gister daardoor Linda in de verdrukking kwam en Milo voor de 3e keer aan het stoken was, was ik het (sorry ben ook maar een mens) spuugzat en pakte ik hem in zijn nekvel om hem even in de bijkeuken te zetten. Richy liep mee en gevolg was dat ik afgeleid was en pissig als Milo was draait ie zich om en haalt uit. Hij bijt verder niet vol maar omdat zijn hoektanden uitsteken schrampte het langs mijn pols en had ik een sneetje bovenop de knokkel. Op zich geen pijn en heel ondiep maar daardoor bloedde het ook niet dus betadine erop. Ik zag al snel dat de wond doordat je je pols steeds beweegt open zou blijven staan plus het probleem dat Xena heel lief de betadine er af wilde likken. Dus toch maar even huisartsenpost gebeld en ik mocht komen. Mijn vader heeft me er even heen gereden en ik heb nu 1 hechting erin zodat de wond weer aansluit. Ik vang al 5 jaar op en heb heel wat bijtertjes gehad die veel erger waren dan Milo maar voor een hechting moest ik nooit. Meteen ook tetanusprik en antibiotica want ze nemen geen risico. Het was dom maar ik ben ook maar een mens en soms let je even niet op. Ik ben niet boos op Milo want het was stom van mij. Milo is ook niet boos en nog steeds mijn beste vriendje hoor. Maar voor Milo zou een huishouden als enig hond of alleen met teefjes toch rustiger zijn denk ik. Het manneke snapt er ook niets van. Hij zit hier al een half jaar en ziet steeds weer honden komen en gaan en nooit is hij aan de beurt. Sneu hoor.
Richy is een rustige hond. Hij sliep superbraaf in een bench naast mijn bed. Hij was al even alleen geweest met honden uitlaten en dan blafte ie wat maar het leek redelijk te gaan. Maar in Spanje was hij in auto naar het vliegveld en op vliegveld heel nerveus geweest en ook bij aankomst wilde hij niet zich ontlasten en was hij daarna in de auto zo onrustig dat hij ging slopen. Toen Dirkje bij hem ging zitten kwam hij tot rust. Gisteravond toen ik dus even weg was had hij zijn hele deken gesloopt. Ik dacht toch te proberen of hij in de keuken in zijn bench kon slapen net als Xena en Tino die keurig nu in hun benches in de huiskamer slapen zonder een kik te geven. Helaas vond Richy het maar niets en sloopte hij een 2e kleed en wilde hij de bench uitgraven. Ik had deur open en als ik wat geruststellends riep dan stopte hij soms heel even maar meest had het geen effect en om 1 uur in de nacht was hij nog bezig ondanks kluif en kong, ondanks DAP en bach bloesem rescue. Dus opgestaan en hem los in de gang gelegd met het hekje naar mijn slaapkamer dicht en een kluif. Hij ging blij kluiven en heeft lekker geslapen. Niet ideaal maar los in huiskamer/keuken zal teveel onrust bij de benchhonden geven en zo leert hij hopelijk toch alleen te slapen en kan ik in de gaten houden of hij niet sloopt. Tja misschien heeft hij claustrofobie en is het gewoon een hond die lekker los in huis moet liggen. Wat lastiger met zindelijk maken maar als hij niets sloopt is het prima. Ik zal voor voldoende kauwdingen zorgen dat hij hopelijk niet taalt naar de verkeerde zaken. Hij lijkt relaxed als hij maar los mag.
Zijn mand erna even weggezet op Lucky zijn reservebench in de badkamer. Lucky vond het prachtig en heeft de mand meteen ingepikt :)
Vrijdag ga ik met Xena langs de dierenarts en kijken we of onder lichte verdoving haar oormerk eruit kan. En laat ik haar meteen enten want dat verloopt in januari en dan heeft ze het tenminste weer even gehad. Wordt lastig want ze loopt niet aan de lijn dus ik moet haar in bench auto zien te krijgen en bij dierenarts zal ze met bench en al op karretje worden gezet en zo naar binnen gereden. De dierenarts is een vrouw en de assistentes ook dus door haar zo mee te nemen hoop ik het vasthoud moment zo kort mogelijk te houden en valt de stress voor haar hopelijk mee. Ik vind het toch wel een prettig idee dat een dierenarts nog even naar haar gekeken heeft voor de toekomstige adoptanten. Plus dan weet ik meteen haar gewicht want ze is wat aan de mollige kant en staat op dieet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten