dinsdag 19 april 2011

Beretrots ben ik op Berend

Afgelopen zondag was ik langer weg dan gepland en precies ook in het middaguur als hij nodig uit moet om te plassen en te poepen. Maar Berend had gewoon keurig rustig bijna 4 uur in de bench gelegen en alles schoon gehouden. Knap hoor!Sinds Barend weg is gaat hij super vooruit. Hij loopt weer probleemloos mee aan de lijn en is teleurgesteld als we omdraaien; hij wil graag langer lopen (ipv zo snel mogelijk terug naar zijn broer). Wel loopt hij net als in de tuin bijna continue met zijn neus over de grond...... wat voor mix hij is weet ik niet maar een beagle zie ik er niet in maar buiten gedraagt hij zich wel zo. Hij is inmiddels 5 maanden en hoewel ik het hem niet kwalijk neem dat ie mijn tuin omspit en alle planten sloopt en ....dat is echt opletten ivm ongezond hij mag ook graag planten en andere zaken opvreten.... merk ik gewoon aan hem dat hij meer nodig heeft dan een stuk langs de vaart. Maar hij zit nog zo in de groei (nu al weer 53cm) dat ik niet goed durfde hem op lange wandelingen mee te nemen maar hij lijkt er zo behoefte aan te hebben. Vanavond moet ik met nieuweling Sjakie toch even de verlopen entingen herhalen dus dan neem ik Berend mee en overleg met dierenarts of hij toch af en toe mee mag op een langere wandeling. Ik zag dat 2 jaar geleden met Scooby ook. Die werd zoveel vrolijker en gelukkiger toen hij mee mocht op de langere wandelingen. Die had dat geestelijk ook zo nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten