zaterdag 26 maart 2011

even schrikken

Gisteravond toen alle honden gingen slapen, riep ik Santor voor in de bench en hij kwam raar waggelend aan. Ik schrok me rot. Eerder die avond had hij al diaree. Hij had geen koorts maar het zat niet goed. Hem meegenomen op de slaapkamer en daar heeft hij ook nog gebraakt en was hij even weer helemaal goed om later weer te wankelen. Hij heeft waarschijnlijk gister stiekem in de tuin van planten zitten eten of kauwen die een gifreactie te weeg hebben gebracht. Na nogmaals braken en nog meer diaree werd hij weer normaal maar ik heb de hele nacht hem lopen controleren. Berend en Barend vonden dat ze genoeg geslapen hadden dus die waren ook al niet rustig maar steeds aan het stoeien. Maar dat is niet vreemd voor een eerste nacht. Ze hebben wel de hele nacht het opgehouden en in de ochtend beiden een supergrote plas buiten gedaan.
Gelukkig is Santor weer de oude maar ik houd hem nu buiten met argusogen in de gaten. Hij is nog geen 3 kilo dus als hij wat binnen krijgt is het effect vele malen erger dan bij de andere grotere honden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten