vrijdag 2 juli 2010

Dit zijn Chico en Puck. 2 oude chinchilla's van maar liefst 17 jaar oud.
Ondanks de hele nacht ramen open en luchten is de temperatuur in de huiskamer slechts naar 26 graden gezakt. De chins zitten echter op zolder vlak onder het dak....
Schoon hok, vers water en een frisse Rozijn... meer kan ik niet voor ze doen behalve natuurlijk de zonscreens omlaag en gordijnen dicht.
Chinchilla's zijn nachtdieren en vinden een temperatuur van zo'n 18 graden prima. Maar deze hitte is afzien voor deze oudjes.

Bieke was ik weer een stukje aan het plukken op de tuintafel en ze was erg afgeleid. Toen ik haar op de grond zette, ging ze tegen de muur opspringen en keek naar de dakgoot. Eerst zag ik niets tot ik naar de onderste pannen keek en een wespennest ontdekte. Een belabberde plek zo bij de tuiningang, de vuilnisbakken en het terras. Meteen in de telefoonboeken gaan zoeken en de nodige telefoonnummers van verdelgers geprobeerd. Op gegeven moment had ik geluk en nog mooier deze meneer kon ook nog aan het begin van de middag komen. Er is poeder in het nest gesprayed en komende uren zullen de wespen overlijden. Maximaal 2 dagen dan zou alles weg moeten zijn. Wespen vliegen nu woedend heen en weer. Maar vorig jaar ben ik gestoken door een wesp en bleek ik allergisch te reageren dus ik kan echt geen risico nemen. En de honden hier zitten ze achterna als zijn het bromvliegen en ik moet er niet aan denken dat er een hond in de keel gestoken wordt. Verder inspectie zag ik geen nesten en ik hoop inderdaad dat het verder rustig blijft op dit gebied. Dazen en teken zijn al erg genoeg. Bieke wil het geheel nog steeds van nabij bekijken. Ongetwijfeld reageerde ze op het zoemgeluid, honden zijn zoveel opmerkzamer dan wij mensen. Komende uren blijven de honden echter binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten